Wednesday 11 July 2012

...cintaku..bahagian 2


Kita  bersambung lagi kawan2…kat mane dh?oke pas dh jadik satu board comrade tu..kami berdua dilantik oleh senior menjadi biro welfare dlm stu program masuk kampong IPTA..IPTA ni ape? IPTA ni Islamic teaching for org Asli..seminggu tu yg mula2 aku join kat pos lebir,Kelantan..tp yg ni kat laen lak..dekat tejiabu?kat mana kawan2?..dkt Pahang..seronok sgt..mmg best giler2..mencabar pun ade gak..eh tercerita y len lak..oke si die lak cm bese2 je aku perasan..tp byk care jugaklah..hehe..yela aku assistant die..wee..tp die pnah cerita kat aku..yg die dh usha2 aku..wee..malunyer..padahal suke..haha..

Tp lpas jer hbs program..aku pun balik umah bercuti..n si die  hehe pandai dh mesej2 aku…wee..tp aku layan jer..time tu aku mmg xde perasaan lagi kat die..just anggap saje cm kawan2 bese…tp lama2 kelamaan die ade ckp yg die suke kat aku..die nak tut2 lah aku..wee..tp masa tu aku cm susah sikit nak percaya…ade org kate..biarlah org tu syg kita byk drp kita syg byk org tu..lbh3 lagi perempuan..hehe..aku pun byklh uji die..nak tgk kesungguhan die..ketahanan cinta lah die padaku..haha…tp drp gayanya mmg sah die suke kat aku..last2 bru aku suke kat die..wee

Alhamdulillah…aku byk diuji dgn cinta ini…sesungguhnya cinta mmg sgt memerlukan kesabaran,pengorbanan,kesetiaan…begitulah aku ngan die..mmg xdpt nak lari dr semua ni..kene byk bersabar n tahan..lagi2 duk dlm society yg mementingkan dakwah..n kami berdua pun dlm bidang agama..yg pasti mmg kene sgt menjaga..hehe..

ni time tunang..

Alhamdulillah kami disatukan dgn ikatan pertunangan pada 28.5.2011..n kawen lak pade 26.11.2011...xlame sgt kan?wee..kira tahun 2011 sgt2 bermakna bgku..tunang n kawen serentak pada thn tersebut..alhamdulillah..

Tp aku sgt bertuah memiliki suami yg sgt penyayang..walaupun tegas sikit2..hehe..terima kasih abg..cinta ini hanyalah untukmu dunia akhirat..

hehehe...

Ni lagu first abg bg kat ayg..mmg terharu sgt…terima kasih abg..(dehearty-permata yg dicari)

Hadirnya tanpa kusedari…
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadirnye  cinta insane pd ku ni
Anugerah kurniaan ilahi
Lembut tutr bicaranya…
Menarik hatiku u mendekatinye
Kesopananya memikat dihati
Mendamai jiwaku yg resah ini……
Ya allah
Jika dia benar utkku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jka dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu
Dialah permata yg dicari..3x
Selama ini baru ku temui
Tp ku xpasti rencana ilahi
Apakah dia kan ku miliki..
Tidak sekali dinodai nafsu…
Akan kubatasi dgn syariatMu
Jika dirinya bukan utukku
Redho hatiku dgn ketentuanMu…
yaALLah..engkaulah tempat ku bergantung harapanku
ku hrp diriku sentiasa dbwh rahmatMu..

okelah..dh hbs dh cite pasal suami kebanggaan isma ni…ya Allah tautkanlah hati2 kami hingga ke syurgaMu ya Allah..amin3 ya Rabb..wassalm…

No comments:

Post a Comment